tirsdag 23. april 2013

Den som venter på noe godt.

Hvis jeg finner noen skatter hjemme eller tar en liten loppetur mens jeg er hjemme hos foreldrene mine, er det særdeles sjeldent dette får plass i kofferten på vei tilbake. 
Jeg kan jo bare innrømme at jeg ikke er en less-is-more-jente på noe området i livet.
Så når jeg drar på tur er kofferten som regel stappa når jeg drar, selv om jeg er fullstendig klar over at jeg kommer til å angre meg når jeg finner noe fint jeg vil ha med hjem. 
Noen feil blir man bare ved å gjøre igjen og igjen, ikke sant. 

Så i går var gleden stor da jeg snakket med Mami i telefonen og hun minnet meg på alt det fine de tar med til meg når de kommer på besøk i helgen. 
Hun sendte bilder, så jeg skulle huske på alt jeg egentlig skulle få. 

 Helt øverst troner en skål fra Hadeland, den heter "Turbin" og jeg bytta den med bestemor. 
Hun fikk en vase hun hadde ønska seg og jeg fikk en vase. 
Bestemor liker tydeligvis ikke å få gaver når hun ikke har bursdag, det syntes hun var: 
"Alt for galt! Vi må værtfall bytte!" 

Tror den koppen/bollen under er Porsgrund, og den skal ha roseknopper i seg i sommer.
Neste er et lite tefat fra Figgjo, som er i den peneste fargen, også med gullkant da.
Fatet er kjøpt på en liten søt gjenbruk på Jådåren. 
Fire fat funnet på loppis i Skorovas i påska. Jeg velger å tro at de også er "Turbin", men jeg vet ikke. 
De passer til og da er jeg fornøyd.
De tre blå tallerkener helt nederst fikk nesten øynene til å dette ut av hode mitt. Tenk at de har slike skatter i Skorovas. :P De er hvertfall helt i min stil, med trær og hester, også er de jo blå også. 

Hei du, fining, gleder meg til å dekke på med deg!

Og vi trenger tallerkener, i alle fall hvis vi skal være så sløvuser fremover som vi har vært de to siste dagene. 
Da vi sto opp i morges oppdaga vi at vi for andre kvelden på rad hadde glemt å sette på oppvaskmaskina.
(Og nei, det er tydeligvis umulig for enkelte å ha på vaskemaskina og jobbe med skole samtidig..)
Så dagens frokost ble servert i skål.

Eplesyltetøy med kanel. Nam!

God tirsdag til dere. :)
-Trine Emilie

1 kommentar:

  1. Figgjo-tefatet er så nydeligfint! Hva sier husbonden til at Mami kommer med så mye fint?;p

    SvarSlett