søndag 21. april 2013

Et lite startinnlegg.

Da var det på tide å prøve ut denne lille ideen jeg har gått rundt med. Om å hive meg på bloggbølgen. Jeg ønsker å blogge om min interesse for interiør, gjenbruk og kanskje alle de do it yourself-prosjektene jeg til stadighet setter i gang med. Så mens samboeren sukker og snur seg tilbake til fornuftig bachelorskriving løper jeg rundt med sag og drill og glitter og lim og det jeg må måtte behøve for mitt prosjekt.

Jeg er veldig øyeblikksmenneske, så når det faller en idé ned i hode på meg må jeg bare sette igang om det så er midt i en film, i heftig eksamensforberedelser, eller om det så er i ett-tiden på natten dagen før 08.15-forelesning, så MÅ jeg hive meg rundt med stiftepistol eller symaskina og få prosjektet fra hodet og ut i virkeligheten. Med varierende resultater så klart.

Min lidenskaper for lopper og arvegods rangerer fra kjoler og sko, til kopper og kar og gamle møbler. Lider nok av samlemani og et mildt snev av "horder-syndrome", og siden både søster og mor er like ille er det vel både arv og miljø som er ansvarlig (og i alle fall ikke min skyld). Det å gå ut døra i en kjole ingen andre har, finne serviset jeg samler på, eller gjøre et møbelkupp på brukbutikken, får det til å sitre i hjertet mitt og krible i hele kroppen. Når jeg kan dekker bordet med sju forskjellige tallerkener som alle har hver sin lange historie, eller ser på hakk i stuebordet som kanskje mamma lagde da hun var lita, da smiler hele meg og jeg synes vi har det koseligste hjemmet som finnes.

Så her vil jeg altså legge ut bilder av hjemmet, inspirasjon, prosjekter og loppefunn. Jeg skal altså forsøke å gå fra bare å snike rundt på andres blogger til å komme med eget bidrag. Følg bare med. :)

- Trine Emilie

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å se mer av kreativiteten din. Alltid like spennende å se hva du finner på! :D

    SvarSlett